انجمن گفتگوی سمیرم
Register Blogs FAQChatBox Full Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   انجمن گفتگوی سمیرم"سمیرم تاک" > انجمن گوناگون > سرگرمی > مطالب خواندنی و جالب

User Tag List

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-03-2013, 07:41 PM   #1
admin
مدیریت سایت
 
admin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: سمیرم هستیم فعلا
Posts: 194
Thanks: 187
Thanked 67 Times in 51 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
admin will become famous soon enoughadmin will become famous soon enough
Send a message via Yahoo to admin
Default طرا*ی مد در ایران

طرا*ی مد در ایران

همه چیز از وقتی شروع شد که بانوی ارشد فت*علی شاه، یک مهمانی ترتیب داد و از «الیزابت مک نیل»، همسر «جان مک نیل»، دعوت کرد که در این مهمانی *ضور داشته باشد ....

بینا- همه چیز از وقتی شروع شد که بانوی ارشد فت*علی شاه، یک مهمانی ترتیب داد و از «الیزابت مک نیل»، همسر «جان مک نیل»، دعوت کرد که در این مهمانی *ضور داشته باشد. الیزابت همسر فرستاده بریتانیا به ایران بود که در سال ۱۸۲۷ به دربار فت*علی شاه آمده بود تا فصل جدیدی از روابط ایران با اروپا آغاز شود.
الیزابت مک نیل، قصد کرد لباس ساتن سپید، تزئین شده با چین*های توری و همچنین ردای قرمز ابریشمی بر تن کند. لباس او در تضاد با لباس*ها و جواهرات با شکوه و پر زرق و برق خانم*های درباری بود. اما همین لباس ساده چشم بانوی اول دربار ایران را گرفت و نقطه شروعی شد بر تغییر لباس زنان دربار قاجار.


بعد*ها در سال ۱۸۵۰، «لیدی شیل» با «ملک جهان» مادر ناصرالدین شاه دیدار کرد. او شر*ی شگرف از لباس*های دربار نوشت و در یادداشت*هایش آورد که چقدر لباس*های ساده اروپایی*اش خانم*های قجری را همزمان مجذوب و مت*یر کرده بود.

لباس*های اروپایی در قاجار
جنیفر اسکارس متصدی پیشین فرهنگ خاورمیانه در موزه ملی اسکاتلند، چندی پیش در گفت*وگو با «تاریخ ایرانی» درباره تاثیر مد اروپا بر زنان دربار قاجار ص*بت کرده بود. او می گوید که چهارمین شاه قاجار و دخترش مهم ترین نقش را در دگرگونی لباس خانم*های درباری داشته اند. ناصرالدین شاه بر شکل و اندازه دامن*ها تاثیر گذاشته و تاج*اللطنه در شب نامزدی و مهمانی عروسی*اش، همراه با لباسی از ابریشم صورتی با ساتن سفید، توری به سبک عروس*های اروپایی به سر داشته است.


به گفته این م*قق، برخورد زدیک با مد اروپا به اوایل قرن نوزدهم می*رسد، زمانی که شاهان قاجار به دنبال توسعه روابط دیپلماتیک با قدرت*های اروپایی، درباری رسمی در تهران ایجاد کردد. پیش از دوره قاجار اطلاع از لباس*های اروپایی در میان زنان ایرانی م*دود بود. عمده اروپائیان - دیپلمات*ها، سربازان، تاجران- که به اصفهان پایتخت صفویان سر می*زدند مرد بودند.
طبیعتا آن*ها جامه اروپایی بر تن داشتند اما زمانی که لازم بود لباس ایرانیان را می*پذیرفتند. جامه زنان اروپایی از طریق تصاویر وارداتی از زیبایی*های مد روز شناخته می*شد. تصاویری که همزمان توسط هنرمندان ایرانی که تخصصشان در نقاشی از چهره برای آلبوم مشتری*هایشان بود گرته*برداری می*شد.

اولین طرا* مد ایرانی- اروپایی
مد روز در سبک اروپایی اواخر دوره قاجار به ایران آمد. در زمان سلطنت ناصرالدین شاه به واسطه نفوذ دخترش تاج*السلطنه که ت*صیل*کرده بود و از آزادی زنان ایرانی پشتیبانی می*کرد، این مساله تسهیل شد. به طوری که می توان تاج السلطنه را اولین طرا* مد لباس های ایرانی- اروپایی دانست. او در خاطراتش از لباس*هایی سخن به میان آورد که در سبک و رنگ*های روشن تجلی اروپایی*ها بود. همچنین *دود سال ۱۹۰۰ با لباس اروپایی تنگ چسبان پارچه*ای و گیسوان پوشانده نشده*اش مدل نقاشی شد.


لباس زنان دربار، اوایل ترکیبی از نیم تنه (ژاکت)*های تنگ با آستین*های بلند با شلواری که به شکل زنگوله تا زانو*ها می*رسید، همه ساخته شده از پارچه زربفت ابریشمی و مخمل بود. یک شال معمولا صورت را در بر می*گرفت و زیر چانه گره زده می*شد. بسته به وضعیت پوشنده لباس مقدار زیادی از جواهرات آویخته می*شد.
تغییرات در لباس*های سنتی بصورت تدریجی از اواسط قرن نوزدهم شکل گرفت و شامل شلوارهای کوتاه*تر، و دامن*هایی در اندازه و ضخامت مختلف بود که روی شلوارهای تنگ یا جوراب*های نازک پوشیده می*شد. معرفی جامه اروپایی به زنان دربار تدریجی بود و از اواخر قرن نوزدهم شروع شد که شامل انطباق با سبک سنتی است.
برای نمونه کت*ها با دکمه بسته شدند و خط یقه V شکل داشتند. لباس*های بلند با کمر تنگ و دامن*های زخیم که زیر کت پوشیده می*شد. شنل*ها روی کت پوشیده می*شد و برخی مواقع رداهای طر* اروپایی به جای چادر در لباس*های بیرون از خانه استفاده می*شد.

اشتیاق ناصرالدین شاه به مد
ناصرالدین شاه فعالانه پوشیدن لباس*های اروپایی را تشویق می*کرد. دخترش تاج*السلطنه نوشته است که ناصرالدین شاه به او - زمانی که هنوز بچه بوده - امر می*کرده است که لباس*های اروپایی ترجی*ا صورتی و سفید بپوشد.


بعد*ها لباس*هایی که وی در نامزدی و مهمانی*های عروسی*اش پوشید ساخته شده از ابریشم صورتی با ساتن سفید بود که با تور سر به سبک عروس*های اروپایی کامل می*شد. او به *مایت از پذیرفته شدن لباس*های کاملا اروپایی در سال ۱۹۰۰ ادامه داد. همچنین عکس*هایی از زنان درباری در لباس*هایی برازنده با خط یقه دکولته (یقه باز) به سبک فرانسوی دهه ۱۸۷۰ موجود است.
اندازه دامن*ها در لباس سنتی متفاوت بود تا آنکه در دهه ۱۸۶۰ کوتاه و خیلی ضخیم شدند. ا*تمال دارد ناصرالدین شاه بر شکل و اندازه این دامن*ها تاثیر گذاشته باشد. در جریان اولین دیدار وی از اروپا در سال ۱۸۷۳ وی دامن*های رقصندگان باله در پاریس را ت*سین و در بازگشت آن مدل را به زنان دربار معرفی کرد.

مدپوش ترین زنان قاجاری
تاثیرگذار*ترین پیش*قراولان مد در میان زنان دربار قجر به طور مستقیم دارای خویشاوندی با شاه بودند، بنابراین در بالا*ترین جایگاه اجتماعی بودند. ملک جهان مادر ناصرالدین شاه لباس*های سنتی با زیبایی والایی می*پوشید و مرغوب*ترین ابریشم و مخمل را برای نیم تنه و شلوار*ها انتخاب می*کرد. شالی از مروارید و الماس سر می*کرد، در عین اینکه تعداد زیادی دستبند و گردن*بند، بازو و گردنش را می*پوشاند. بعد*ها، دختر ناصرالدین شاه، تاج*السلطنه بسیار مد فرانسوی را ت*سین کرد و لباس*های مد روز اروپایی اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را بر تن کرد.
واکنش به این تغییرات تا *د زیادی بسته به رویکرد شوهران نسبت به ت*صیلات زنان و آداب اروپایی متفاوت بود. مردان م*افظه*کار دگرگونی در لباس*ها را می*توانستند بپذیرند اما به اصرار به زنان برای ماندن در خانه و دنبال نکردن *رفه ادامه می*دادند. تاج*السلطنه که از امتیاز ثروت و نفوذ برخوردار بود، بی*وقفه با شوهرش مخالفت می*کرد، آن چنان که لباس اروپایی را به عنوان نشانه رهایی بر تن می*کرد و برای آزادی زنان ایرانی کار می*کرد.


سرخاب سفیدآب
بعد از آن، آرایش ها تغییر کرد تا با لباس م*لی گران*بهای زنان دربار همسانی بیشتری به وجود بیاید. لوازم آرایش آن دوران از م*صولات طبیعی بودند که می*توانستند در خانه ترکیب شوند یا از بازار خریداری شود. ایده آل آرایش در آن روزها، صورتی صاف و سفید بود که با لب*ها و گونه*های سرخ، چشمان و ابروهای تیره معلوم شود.
صورت با ماسکی از لایه*های پودر که برخی مواقع به رنگ سرب بود پوشیده می*شد. گونه*ها با پودر رژ هماتیت قرمز یا قرمز مرمری که همچنین برای لب*ها نیز استفاده می*شد، رنگی می*شدند. چشمان به شدت با سرمه یا ک*ل که از پودر توتیا ساخته می*شد طرا*ی می*شد. ابرو*ها به شکل *لال ماه برداشته می*شد و با ضخامت زیاد به رنگ نیلی جدا از هم یا بهم پیوسته به شکل من*نی ادامه می*یافت. خال زیبای سیاهی در کنج لب گذاشته می*شد. همچنین طر* ریز برگ و گل میان ابرو*ها، روی چانه یا گردن نقاشی یا خال*کوبی می*شد.
*نای سرخ برای رنگ کردن پنجه دست و کف پا و همچنین رنگ کردن ناخن*های دست و پا استفاده می*شد. دستورالعملی هم برای لوسیون مراقبت از پوست وجود داشت، *اوی خیار برای رنگ صورت و هلو برای نرمی و رطوبت پوست.
آرایش مو هنری خانگی بود که استادانه و زمان*بر بود. موی بلند مشکی انبوه خوشایند بود و در چند رشته تا کمر زنان بافته می*شد. گیسو در جلو صورت گسسته و *لقه *لقه بود. موهای بافته می*توانست با جواهر و روبان تزئین شود. *نا در هر دو مدل استفاده می*شد و مو را رنگ می*کرد.


آگاهی از لوازم آرایش مد روز اروپا در میان زنان دربار م*دود بود و از این رو م*صولات به را*تی در دسترس نبود. تعداد اندکی از زنان بودند که با م*صولات سنتی وداع گفتند. اینجا نیز باز دوباره تاج*السلطنه پیشگام شد و *دود سال ۱۹۰۰ مد اروپا را به کار گرفت. پرتره وی در لباس اروپایی نشان می*دهد که او همچنین از آرایش غلیظ *ذر کرده و مدل موی ساده*ای دارد.
گرچه لوازم آرایش اروپایی به طور گسترده*ای جایگزین لوازم سنتی شد اما برخی از آنان همچنان مورد استفاده قرار گرفت - مانند *نا برای *الت و رنگ*دهی به مو.
مدل مو در طی دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ از بافتنی*های استادانه به آرایش سبک اروپای معاصر تغییر پیدا کرد. سالن*های آرایش مو در تهران و کلان شهر*ها باز شد چرا که مدل*های جدید ا*تیاج به توانایی و آموزش *رفه*ای داشتند که برای مشتری*های گران قیمت خصوصی نیز کار می*کردند.

منبع : vivannews


وبلاگ خبری سمیرم http://3mirom.tk
وبلاگ شعر و داستانها http://semirome.blogfa.com

کاش کمی فقط کمی فرصت داشتیم
:):):):):):):):):):):):)
admin is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 07:45 PM   #2
admin
مدیریت سایت
 
admin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: سمیرم هستیم فعلا
Posts: 194
Thanks: 187
Thanked 67 Times in 51 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
admin will become famous soon enoughadmin will become famous soon enough
Send a message via Yahoo to admin
Default


گر اهل مد و لباس هم نباشيد، اسم يک ايراني را که به عنوان مارک لباس روي جلد مجلات مد آمريکايي ببنيد *تما کنجکاو مي*شويد.
پگاه انواريان در آمريکا و اروپا فقط اسم يک طرا* معمولي لباس نيست. اين اسم چهار سالي هست که کنار مارک*هايي مثل اسپريت، فندي يا ورساچه جا خوش کرده، و همراه بقيه*ي مارک*هاي پرسابقه، در نمايشگاه فصلي مد اروپا و آمريکا *ضور دارد.
پگاه انواريان پنج*ساله بود که با پدر و مادرش از ايران به آمريکا مهاجرت کرد. *الا پگاه ??دارد و کار طرا*ي مد را بعد از تجربه*ي* طرا*ي لباس در موزيک*- ويديوهاي هاليوودي شروع کرده.
خودش مي*گويد به*صورت خيلي اتفاقي، زمان دوختن و هماهنگي لباس يکي از بازيگران يک موزيک*ـ ويديو، پارچه*ي* کشمير را امت*ان کرده و سبکي و انعطاف اين پارچه به او کمک کرده مدل خاصي را کشف کند؛ آن*قدر خاص که جنيفر لوپز، خواننده و بازيگر معروف آمريکايي، درجا درخواست کرد پگاه آن لباس را اختصاصي برايش بدوزد.
بعد از اين ماجرا، زندگي پگاه به*عنوان طرا* مد شکل گرفت و در عرض چهار سال اسم او، يعني«پگاه انواريان»، تبديل به يک مارک معروف در ايالت*هاي مختلف آمريکا شد. اين روزها لباس*هاي او بر تن چارليز ترون، هاله بري، مدونا،* شکيرا و خيلي از بازيگران زيباي هاليوودي به چشم مي*خورد و خودش تبديل به چهره**ي مطر*ي در شبکه*هاي مد تلويزيوني شده است.
در گفت*وگو با پگاه انواريان، که به فارسي چندان مسلط نبود، سعي کردم سراغ موارد مبهمي بروم که خيلي از جوانان دوست دارند در موردشان بيشتر بدانند؛ چيزهايي در مورد زندگي مانکن*ها، روش*هاي طرا*ي لباس و روش طرا*ي لباس براي ستاره*هاي سينما در مراسم اسکار.


پگاه، به خاطر سابقه*ي* کار در ساخت موزيک*ـ ويديو براي خواننده*هاي آمريکايي، رابطه*ي* نزديکي با بازيگران و خواننده*هاي سرشناس هاليوودي داشته و يکي از دلايلي که به مطر* شدن سريع او کمک کرد، همين بوده است. ولي در اولين سؤال از او پرسيدم:

براي طرا* مد شدن چه مرا*لي بايد طي شود؟ آيا کافي*ست فقط طرا*ي بدانيم يا خياطي بلد باشيم؟
اگر خياطي را خوب بلديم، شايد بتوانيم در اين رشته موفق باشيم. فقط فکر مي*کنم بايد بيشتر استعدادش را داشته باشي. بايد لباسي را طرا*ي کني که مثل همه نباشد و بسيار خيلي متفاوت باشد.
اين تفاوتي که مي*گويي چي هست؟ مثلا* تو در طرا*ي لباس*هايت چه روش متفاوتي با بقيه داري؟
روش من اين است که پارچه را روي تن درست مي*کنم و برش مي*زنم. آن*قدر با پارچه بازي مي*کنم تا ببينم چطور به هيکل فرد مي*آيد. همه*ي بخش*ها را با دست مي*دوزم و بعد مي*دهم به خياط اصلي. او بر اساس کار من مدل واقعي را در مي*آورد.
من خياط نيستم و نمي*توانم از ديد يک خياط بگويم؛ ولي مدل*هايي که تو طرا*ي مي*کني ساده*اند. طر**هايت عجيب*وغريب نيستند و لزومي ندارد که *تما جنيفر لوپز باشي و آن را بپوشي. لزومي هم ندارد براي يک جشن يا مراسم خيلي خاص اين لباس ها را بپوشي.
سادگي؛ شايد در نگاه اول به نظر برسد، اما اگر خوب نگاه کني جزييات خاص لباس و پارچه را مي*بيني.

مثلا چه جزيياتي در کارت هست که آن را خاص مي*کند؟
دوختش. دوخت اين لياس*ها و انتخاب هر پارچه نکاتي دارد که کار را من*صر به فرد مي*کند. ما روي لباس*ها کاري مي*کنيم که اصلا شبيه بقيه نباشد.

طرا*ي لباس از: پگاه انواريان
طر* هاي سنتي را دوست ندارم. به نظرم خسته*کننده هستند و هيجاني در آنها نيست. اما طرا*ي لباس*هايم را با اين ويژگي انجام مي*دهم که وقتي به لباس نگاه مي*کني، بفهمي پگاه انواريان آنها را درست کرده، نه مثلا گوچي يا پرادا.
هيچ*وقت با گوچي و پرادا ص*بت کردي؟
نه. هيچ*وقت ص*بت نداشتم. فقط براي چندين ماه در ميلان زندگي کردم و تجربه*ي کار اروپايي را از نزديک ديدم. توانستم بفهمم چطور مي*دوزند و طرا*ي مي*کنند.

در طر**هايت از سمبل*هاي ايراني استفاده نمي*کني؟
زماني که پنج ساله بودم از ايران بيرون آمدم. چيز زيادي از آن زمان يادم نيست. و از آنجايي که زندگي درآمريکا بدون دوست ايراني مجبورت مي*کند از اين فرهنگ چيز زيادي نداني، در اين مدت نتوانستم با اِلِمان و سمبل*هاي ايراني از نزديک آشنا شوم. در واقع با فرهنگ ايراني آن*قدرها آشنا نيستم.

در اين مدت هم ايران نرفتي؟
نه. اصلا نرفتم. يک روز بالاخره مي*روم. فقط يک روزي.

چرا طرا*ان لباس بيشتر از رنگ*هاي مشکي و خاکستري استفاده مي*کنند؟
به خاطر اين*که رنگ سياه و خاکستري و همين*طور سفيد دوخت لباس را بسيار شيک نشان مي*دهند. اصولا همه*ي پارچه*ها در رنگ مشکي قشنگ*تر مي*شوند. من هم زياد مشکي مي*پوشم. شايد به خاطر همين است که هميشه از اين رنگ استفاده مي*کنم.


آخرين مدل شلوار و بلوزي که طرا*ي کردي چه رنگي*ست؟
همه*اش مشکي*ست.

معمولا بر اساس چه قيمتي لباس*هايت در فروشگاه عرضه مي*شود؟
توي فروشگاه*ها مثلا شلوار مي*شود ??? دلار و بلوز باشد بين ??? تا ??? و اگر پيراهن معمولي باشد ??? تا ???? دلار. لباس شب خاص هم بين ???? تا ???? دلار.

کسي مي*خرد با اين قيمت؟ مثلا يک شلوار ??? دلاري؟
بله. خيلي*ها مي*خرند. کساني که دوست دارند لباس*شان خيلي خاص باشد. خيلي*ها برايشان قيمت فرقي ندارد چه پانصد دلار باشد يا پنج هزار دلار. اگر چيزي ببينند که خيلي دوستش دارند *تما مي*خرند. تا *الا مشکل پول نداشتم با مشتري*هايم.

يعني مثلا اگر دلت خواست مي*تواني روي شلوار ??? دلاري قيمت ???? دلاري بگذاري، اما بازهم اين نوع مشتري*ها مي*خرند؟

مي*خرند. اما من لباس*ها را مي*گذارم براي فروش، نه اين*که همين*طور يک قيمت و*شتناک برايش تعيين شود.

چه کسي قيمت*ها را تعيين مي*کند؟

قيمت*ها را خودمان مي*گذاريم. فقط به ن*وي قيمت*گذاري مي*کنيم که بفروشيم نه اين*که الکي بگوييم ???? دلار و مدت*ها منتظر بمانيم تا يکي بيايد بخرد. من به هر فروشگاهي لباس نمي*فروشم. بايد ببينم کدام فروشگاه هست، کدام طرا* ها در آن جنس دارند. *تا دکوراسيون و فروشنده*ها را هم بررسي مي*کنيم. براي همين، قيمت همين*جوري هم براي لباس تعيين نمي*کنيم.

هيچ*وقت هنرپيشه*ها يا خواننده*هاي معروف از تو خريد کرده*اند؟ يا مثلا مدل لباس خاصي براي آنها طرا*ي کرده*اي؟

هميشه.

مثلا چه کساني؟
جنيفر لوپز، کامرون دياز، اسکارلت جو هانسن، مدونا و... راستش يادم نيست دقيقا. به*خاطر اين*که خيلي*ها مي*آيند و بيشترشان هنرپيشه يا خواننده*ي زن هستند. هنوز لباس*هاي مردانه طرا*ي نکرده*ام.

براي مراسم اسکار و کن تا *الا طرا*ي کردي؟
اسکار هنوز نه، اما دو سال پيش در گلدن گلوب براي تري پلو لباس طرا*ي کردم.

براي مراسم اسکار چطور هنرپيشه*ها لباس*هاي*شان را انتخاب مي کنند؟ و طرا*ان چطور اين کار را انجام مي*دهند؟

بستگي دارد* کدام طرا* انتخاب شود. مثلا دو هفته قبل از مراسم، جورجيو آرماني يک برنامه مي*گذارد و هنرپيشه*ها هم انتخابي مي*کنند مدل مورد نظرشان را. و لباس برايشان فرستاده مي*شود.

اين لباس*ها مجاني براي بازيگران طرا*ي مي*شوند و دست*شان مي*ماند؟
بيشتر مجاني فرستاده مي*شود؛ چون آنها لباس را پس مي*دهند و فقط براي آن روز استفاده مي*کنند.


چرا نگه نمي*دارند؟
به خاطر اين*که هر روز از چندين طرا* مختلف جنس مي*گيرند، يک بار مي*پوشند، عکس مي*گيرند، و نمي*خواهند کسي ببيند که او اين لباس را دوبار پوشيده.

فکر مي*کنم در ذهن خيلي از ما اين سؤال هست: وقتي شبکه*هاي مد يا مجله*هاي مد را نگاه مي*کني، به اين فکر مي*کني که مانکن*ها چطور زندگي مي*کنند؟ مثلا بايد ورزش بکنند؟ مي*توانند همه چيز بخورند؟ مي*توانند چيپس يا شکلات و شيريني بخورند؟
بدن بيشتر مانکن*ها طوري است که هر چي بخورند يا نخورند، همان شکلي مي*مانند. به خاطر اين*که متابوليسم بدن*شان *الت خاصي دارد و اگر مثلا ده *تا شيريني بزرگ در روز بخورند، هيچ اتفاقي برايشان نمي*افتد و چاق نمي*شوند. اما بعضي از مانکن*ها هميشه رژيم غذايي دارند و مي*ترسند چاق بشوند. اينها يا استعداد چاقي دارند يا فقط مي*ترسند تناسب اندام را از دست بدهند. اما اين براي طرا*ان مد مشخص هست. آنهايي که خيلي لاغر هستند، لباس در تن*شان چندان زيبا و شکيل نمي*شود؛ منظورم آنهايي*ست که مي*تواني استخوان*هايشان را هم ببيني.

چه وزن يا سايزي براي طرا*ان مد معمول و مناسب است؟
سايز ? که در اروپا مي*شود ??.

اين براي دخترهاست. براي پسرها چي؟
سايز متناسب مردان را نمي*دانم. چون دوست دارم روي همين کاري که مي*کنم تمرکز کنم و روي زنان کار کنم. شايد در زماني ديگر سراغ طرا*ي لباس مردان هم بروم.


هيچ*وقت خواسته*اي لباس*هايي را که براي آدم*هاي معروف طرا*ي مي*کني، براي خودت نگه داري و دلت نخواهد بدهي؟
وقتي براي کسي لباسي مي*دوزم يا طرا*ي مي*کنم، براي خودم هم از آن کنار مي*گذارم. تا امروز همه*ي لباس*هايي را که براي ديگران کار کرده*ام، خودم هم دارم.


خيلي*ها دوست دارند از لباس*هاي تو بخرند ولي توانش را ندارند ??? دلار براي يک شلوار بدهند.
مي*دانم. اما مسأله اين است که خيلي وقت*ها پارچه از اروپا مي*آيد و بسيار گران است؛ مثلا گاهي فقط زيپ*اش ازطلاي واقعي*ست. گران بودن لباس*هاي مارک*دار به*خاطر يک سري دلايل خاص است.

تو با کدام مارک بزرگ رقابت مي*کني؟
رقيبي نمي*شناسم. من چهار سال است که کارم را شروع کرده*ام و مسلما نمي*توانم با مثلا با گوچي، که هشتاد سال کار کرده، رقابت داشته باشم. راستش را بخواهيد به شکلي لباس*ها را طرا*ي مي*کنم که شکل کار کس ديگري نيست و نمي*توانم بگويم رقيبم کيست.



وبلاگ خبری سمیرم http://3mirom.tk
وبلاگ شعر و داستانها http://semirome.blogfa.com

کاش کمی فقط کمی فرصت داشتیم
:):):):):):):):):):):):)
admin is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 07:47 PM   #3
admin
مدیریت سایت
 
admin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: سمیرم هستیم فعلا
Posts: 194
Thanks: 187
Thanked 67 Times in 51 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
admin will become famous soon enoughadmin will become famous soon enough
Send a message via Yahoo to admin
Default


بعد از جشنواره های فیلم، تئاتر، موسیقی، هنرهاي تجسمی و شعر، امسال نوبت به طرا*ی و مد لباس هم رسیده است تا در گروه رویدادهای هنری فجر قرار بگیرد.


خبرآنلاین: بعد از جشنواره های فیلم، تئاتر، موسیقی، هنرهاي تجسمی و شعر، امسال نوبت به طرا*ی و مد لباس هم رسیده است تا در گروه رویدادهای هنری فجر قرار بگیرد.

ستاد خبری نخستین جشنواره مد و لباس فجر كه از 11 تا 18 اسفند در تهران برگزار می شود، با 2 بازیگر زن سینما که دستی در طرا*ی لباس فیلم ها نیز دارند گفتگو كرده و نظر آنان را درباره طرا*ی و مد لباس در ایران جویا شده است.



"ویشکا آسایش" بازیگری که هنوز با نقش قطام در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع ) بیشتر شناخته می شود، استفاده از فرهنگ ایرانی در طرا*ی و تولید لباس را رمز زیباتر شدن پوشاک زنان می داند و می گوید:«زمانی که لباس های طرا*ی شده، فرهنگ ایرانی را نشان دهند و پشتوانه اجتماعی و تاریخی داشته باشند مخاطبان را ترغیب به استفاده از این طر* ها کرده و موجب ت*ول این هنر می شوند.»

این بازیگر که با فیلم «برف روی کاج ها» با کارگردانی «پیمان معادی» در جشنواره امسال فجر *ضور دارد، با بیان این که تاکنون فرصتی برای بانوان ایرانی وجود نداشته است تا بدانند در چه فصلی چه نوع لباسی و با چه رنگ هایی انتخاب کنند، می افزاید: «برگزاری جشنواره مد و لباس فجر جایی است که طرا*ان در آن می توانند لباس و پوشاک شکیل، زیبا و متناسب با فرهنگ کشورمان را ارائه دهند و از نظر و سلیقه مردم نیز آگاه شوند.»



"ستاره اسکندری" هم توجه به فرهنگ اسلامی – ایرانی را بهترین راه برای تنوع بخشیدن به پوشاک مردم کشور می داند و تاکید می کند: «طرا*ان با مطالعه همه جانبه فرهنگ سنتی و تلفیق ریشه های آن با شرایط جامعه امروز و سلیقه مردم می توانند مد اسلامی - ایرانی را رواج داده و آن را عملی کنند.»

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» ادامه می دهد: «اغلب طرا*ان، آثار بسیار زیبایی را خلق می کنند اما به دلیل م*دودیت در بودجه نمی توانند آنها را به صورت انبوه تولید کنند و با قیمت پایینتری به مردم عرضه کنند، بنابراین فقط تعداد کمی از افراد جامعه قادر به خرید لباس ها با قیمت بالا هستند.»


وبلاگ خبری سمیرم http://3mirom.tk
وبلاگ شعر و داستانها http://semirome.blogfa.com

کاش کمی فقط کمی فرصت داشتیم
:):):):):):):):):):):):)
admin is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 07:49 PM   #4
admin
مدیریت سایت
 
admin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: سمیرم هستیم فعلا
Posts: 194
Thanks: 187
Thanked 67 Times in 51 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
admin will become famous soon enoughadmin will become famous soon enough
Send a message via Yahoo to admin
Default

مدلهای عجیب لباسهای یک طرا* مد ایرانی

طرا*ی*های مدرن با رنگ و بوی کویر
"بوریس بیژن صابری" برای گوش افراد خاص در دنیای مد نامی آشنا است. به طور مثال "کارل لاگرفلد" طرا* مشهور مارک لباس "شانل" لباسهای "صابری" را بر تن می*کند.



در عین *ال مدیر انجمن صنفی خیاطان در فرانسه در جریان "هفته مد پاریس" در روزی تعطیل ساعت می*گذارد تا نمایش مجموعه این طرا* ۳۲ ساله را از دست ندهد. این می*تواند گویای کیفیت و سط* بالای فعالیت* صابری در این زمینه باشد.


طرا* خلاق و باپشتکار

صابری در مونیخ در خانواده*ای دو ملیتی بزرگ شده است. پدر ایرانی و مادر آلمانی بیژن صابری هر دو در صنعت مد فعال بوده*اند و تا تولد او شرکت تولید پوشاک خود را اداره می*کردند. بیژن صابری می*گوید: «من از همان دوران کودکی توجه زیادی به لباس پوشیدنم می*کردم و همیشه از لباس*های موجود در بازار ناراضی بودم. از این رو پس از مدتی شروع کردم به تغییر دادن لباس*هایی که می*خریدم.»



او در دوران نوجوانی برای عوض کردن مدل لباس*های خود از چرخ *خیاطی پدرش استفاده می*کرد. صابری مدتی هم در مغازه*ی لوازم "اسکیت*بورد" (Skateboard) فروشندگی می*کرد. اکنون نیز می*توان در طرا*ی*های او تأثیر فرهنگ "هیپ*هاپ" و "اسکیت*بورد" را مشاهده کرد.



صابری در ۲۴ سالگی برای ت*صیل در رشته طرا*ی لباس به بارسلون رفت. او نسبت به همکلاسی*های خود پشتکار بیشتری به خرج می*داد و خود تعریف می*کند که ترجی* می*داد برخی روزها *تی طولانی*تر در مدرسه بماند تا بتواند به کار خود ادامه دهد. او پس از پایان ت*صیل در بارسلونا مارک پوشاکی با نام خود را به صنعت مد معرفی کرد.



بیژن صابری طرا*ی متعلق به "خانواده سیاه"
بوریس بیژن صابری، طرا* لباس ایرانی آلمانی
صابری برای طرا*ی لباس*های مارک خود بیشتر از پارچه*های تیره رنگ که جنس زبر و خشنی دارند استفاده می*کند. لباس*های او از سوی بسیاری از ناقدان مد با کارهای "آن دم*اویه*میستر"، طرا* معروف بلژیکی مقایسه می*شود. صابری خود در این باره می*گوید: «اوایل این مقایسه مرا اذیت می*کرد، چون بیشتر دوست داشتم کاری ارائه دهم که تک و من*صربه*فرد باشد. اما به هر *ال باید پذیرفت که ایده*های ما برای خلق طرا*ی*هایمان شبیه به هم است و هر دو به "خانواده سیاه تعلق داریم.» منظور صابری از "خانواده سیاه" گروهی از طرا*ان است که کارهای آنها در صنعت مد ت*ت عنوان "آوانگارد" یا "پیشتاز" قرار دارند.



صابری اعتقاد دارد که هر سلیقه و تمایلی پیش*زمینه*ای در گذشته افراد دارد و در مورد علاقه خاص خود به رنگ سیاه می*گوید: «در دوران کودکی همیشه دوست داشتم مادرم را هنگام لباس پوشیدن تماشا کنم. او لباسی سیاه داشت که آن را به وضو* به خاطر دارم و تأثیر زیادی روی داشته است.»



از طرفی دیگر کارهای این طرا* نوع*آورشباهت زیادی با لباس*های کوچ*نشینان ص*رایی دارد. این ویژگی نیز از دوران کودکی او نشأت گرفته است: «به خاطر پدرم که ایرانی است اغلب از ایران میهمانانی داشتیم که دستار به سر داشتند.» در نمایش مجموعه جدید صابری، سر و یا قسمتی از صورت مانکن*های مرد با پارچه*های تیره رنگ و زبر پوشیده شده است.



صابری علاقه*ای به مشهور شدن ندارد و می*گوید: «شهرت آن بخشی از مد نیست که مرا به خود جذب کرده است.»


وبلاگ خبری سمیرم http://3mirom.tk
وبلاگ شعر و داستانها http://semirome.blogfa.com

کاش کمی فقط کمی فرصت داشتیم
:):):):):):):):):):):):)
admin is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 07:52 PM   #5
admin
مدیریت سایت
 
admin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: سمیرم هستیم فعلا
Posts: 194
Thanks: 187
Thanked 67 Times in 51 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
admin will become famous soon enoughadmin will become famous soon enough
Send a message via Yahoo to admin
Default

آشنایی با نیما بهنود طرا* مد موفق ایرانی و طر*هایش!



نیما بهنود (زاده ۲۷ مرداد ۱۳۵۵ در تهران) طرا* مد ایرانی است. او طرا*ی لباس را با مهرهای قدیمی و خطوط نستعلیق ایرانی تولید می*کند
نیما بهنود (زاده ۲۷ مرداد ۱۳۵۵ در تهران) طرا* مد ایرانی است. او طرا*ی لباس را با مهرهای قدیمی و خطوط نستعلیق ایرانی تولید می*کند و در *ال *اضر گروه ۱۷ نفری نیمانی را که یکی از گروه*های مد نیویورک است، اداره می*کند. وی در سانفرانسیسکو رشته گرافیک را ادامه داده است و در سال ۲۰۰۰ وارد مدرسه عالی مد نیویورک و بعد از چهار سال فارغ*الت*صیل شده است. نیما بهنود اولین طرا* مدی است که خطوط نستعلیق خاورمیانه ای را بر روی لباس طرا*ی و رایج کرد(بیوگرافی در ویکی پدیا)

در میان ایرانیان خارج از کشور، نیمانی و تی شرت هایش، به عنوان یکی از زیبا ترین نمونه های کار آفرینی با استفاده از عناصر فرهنگی ایران شناخته شده است. نیما بهنود ساکن نیویورک است و در 2 سال گذشته با استفاده از خوشنویسی که هنری قدیمی اما ناشناخته در خارج از کشور است اقدام به تولید تی شرت های دست دوزی نموده که در مدتی کم در بازار پر رقابت مد توانسته جای پای م*کمی برای خود باز کند. الگو های نیما ساده و بی آلایش هستند که اغلب به صورت استفاده از خطوط و نقوش قدیمی به صورت تک رنگ روی تی شرت های مردانه و زنانه است.

او نه خوش نویس است و نه طر* های مورد استفاده او به طور کلی بدیع است، اما هنر او (تلفیق خوشنویسی و تی شرت) اقدامی بسیار نو آورانه است که با تمجید کارشناسان و منتقدان و خریداران مواجه شده است. برند "نیمانی" امروزه و در مدت بسیار کوتاه به برندی شناخته شده در تولید تی شرت های دست دوز تبدیل شده است. م*صولات "نیما نی" در کشورهای مختلف جهان در شوهای کوچک و بزرگ عرضه می شوند. از هنر پیشه های ایرانی تا کنون بهرام رادان و میترا *جار در تبلیغ این م*صولات با وی همکاری کرده اند.

همچنین طر* ابتکاری تی شرت های نیمانی در مسابقه طرا*ی گرانیف توکیو که هر سه سال یک بار برگزار می شود، از بین 15 هزار طر*، مدال برنز را کسب کرده است.

بهنود در مورد طر* تی شرت ها چنین می گوید:
ما از مهرها و شعرهای قدیمی استفاده می کنیم. هیچ کدام از این عناصر معاصر نیستند از مهرها گرفته تا نوشته ها. همه از کتاب های خیلی خیلی قدیمی در آورده می شود. این بخش کار یکی از مهم ترین و سخت ترین قسمت هاست. برای این کار معمولا از جمعه بازارهایی در ترکیه، مراکش و...کتاب های قدیمی خریداری کرده و قسمت هایی از کتاب ها را انتخاب می کنیم و پس از اسکن به وسیله کامپپیوتر طر* ها را اصلا* می کنیم.


نیما در مورد فروش م*صولات نیمانی در ایران گفته است:
فعلا هیچ نماینده ای در ایران نداریم و هیچ یک از م*صولات ما در ایران به فروش نمی رسد. در همین رابطه هم ایمیل از ایران زیاد داریم که گویا تی شرت هایی با کپی برداری از طر* های نیمانی تولید و به فروش می رسد اما ما کاملا بی خبریم و هیچ نماینده و یا فروشی در ایران نداریم.













تهیه و تدوین:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle


وبلاگ خبری سمیرم http://3mirom.tk
وبلاگ شعر و داستانها http://semirome.blogfa.com

کاش کمی فقط کمی فرصت داشتیم
:):):):):):):):):):):):)
admin is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2013, 07:52 PM   #6
admin
مدیریت سایت
 
admin's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: سمیرم هستیم فعلا
Posts: 194
Thanks: 187
Thanked 67 Times in 51 Posts
Mentioned: 1 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
admin will become famous soon enoughadmin will become famous soon enough
Send a message via Yahoo to admin
Default























وبلاگ خبری سمیرم http://3mirom.tk
وبلاگ شعر و داستانها http://semirome.blogfa.com

کاش کمی فقط کمی فرصت داشتیم
:):):):):):):):):):):):)
admin is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
طراحی مد در ایران


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +4.5. The time now is 05:52 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.

Proudly Powered by: vBSocial Notifications 6.2